CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
(1) Managerul economic al departamentului
economico-financiar şi administrativ al Parchetului de pe lângă
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, al parchetelor de pe
lângă curţile de apel şi al parchetelor de pe lângă
tribunale este numit pe bază de concurs, prin ordin al procurorului
general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante
aferente funcţiilor publice de execuţie şi conducere, altele
decât cele de manager economic, din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe lângă curţile
de apel şi parchetelor de pe lângă tribunale se ocupă prin
concurs organizat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe
lângă curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor
privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici,
cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
prezentului regulament.
(1) Funcţionarii publici şi personalul
contractual din cadrul Ministerului Public sunt încadraţi de procurorul
general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie sau, după caz, de procurorul general al parchetului de pe
lângă curtea de apel în circumscripţia căruia se află
postul vacant, pe bază de concurs sau probă practică.
(2) Toate
activităţile administrative necesare bunei organizări şi
desfăşurări a concursurilor se asigură de compartimentele
de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAPITOLUL II
Concursul pentru ocuparea funcţiei publice de manager economic
şi a
celorlalte funcţii publice din cadrul Ministerului
Public
(1) Concursurile pentru recrutarea
funcţionarilor publici se organizează cu avizul Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici. Solicitarea avizului se face
conform Hotărârii Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) În vederea
organizării şi desfăşurării concursurilor pentru
recrutarea funcţionarilor publici, după primirea avizului favorabil
sau a celui cu observaţii, în situaţia în care nu sunt îndeplinite
condiţiile legale ori nu sunt respectate principiile care stau la baza
organizării şi dezvoltării carierei, iar efectele
nerespectării acestora pot fi remediate fără a afecta
desfăşurarea procedurii în condiţiile prevăzute de lege,
însă cu minimum 20 de zile înaintea desfăşurării
concursului, se constituie comisii de concurs, respectiv comisii de soluţionare
a contestaţiilor, prin ordin al procurorului general al parchetului care
organizează concursul, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi
ale prezentului regulament.
(3) Secretarul comisiei
de concurs şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor
se asigură de către funcţionarii publici din cadrul
compartimentelor de resurse umane sau, în lipsă, de către
funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu, prevăzute în
fişa postului, din parchetul care organizează concursul ori din parchetul
ierarhic superior, după caz.
(1) Pentru concursurile organizate în vederea
ocupării funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs şi
comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare din câte
5 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 3 membri sunt
reprezentanţi ai parchetului în al cărui stat de funcţii se
află funcţia publică vacantă pentru care se
organizează concursul sau, după caz, sunt desemnaţi din
parchetul ierarhic superior;
b) 2 membri sunt
reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici.
(2) Pentru concursurile
organizate în vederea ocupării funcţiilor publice de execuţie,
comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor
sunt compuse din câte 3 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 2 membri sunt
reprezentanţi ai parchetului în al cărui stat de funcţii se
află funcţia publică vacantă pentru care se
organizează concursul;
b) un membru este
reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Dispoziţiile art.
27 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Art. 5. - Concursul pentru
ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic pentru Parchetul de
pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de
pe lângă curţile de apel şi parchetele de pe lângă
tribunale se organizează de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
Art. 6. - Condiţiile de
desemnare a membrilor, interdicţiile, incompatibilităţile
şi situaţiile de conflict de interese, precum şi procedura în
aceste situaţii sunt cele prevăzute la art. 31-34 din Hotărârea
Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi completările
ulterioare.
(1) Normele privind publicitatea concursului
şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de soluţionare
a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor două comisii
sunt cele prevăzute la art. 38-43 din Hotărârea Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Condiţiile de
participare şi condiţiile de desfăşurare a concursului,
bibliografia şi tematica se stabilesc de compartimentul de resurse umane
sau de către funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu,
după caz.
(3) În cazul Parchetului
de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie,
secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de
soluţionare a contestaţiilor se asigură de Biroul de organizare
şi resurse umane.
(1) La concursul pentru ocuparea funcţiei
publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care îndeplinesc
următoarele condiţii:
a) condiţiile
prevăzute la art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
b) au studii
universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii
superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de
licenţă sau echivalentă, specializarea ştiinţe
economice;
c) au o vechime în
specialitate de minimum 5 ani;
d) au o bună
reputaţie.
(2) Îndeplinirea
condiţiei privind buna reputaţie se verifică de comisia de
concurs, în baza recomandărilor de la ultimul loc de muncă depuse de
candidat şi, dacă este cazul, a verificărilor administrative
efectuate de compartimentele de resurse umane.
(3) La concursul pentru
ocuparea celorlalte funcţii publice vacante din cadrul departamentelor
economico-financiare şi administrative se pot înscrie persoanele care
îndeplinesc condiţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Prevederile art. 8 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(4) Condiţiile
specifice de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea
funcţiilor publice vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin
ordinul prin care se dispune organizarea concursului, la propunerea
compartimentului de resurse umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici.
Art. 9. - Desfăşurarea
concursului de recrutare este reglementată în art. 43 şi în cap. III
din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 10. - Candidaţii declaraţi
admişi sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului
final obţinut, în funcţia publică de manager economic, prin
ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publică pentru
care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al
parchetului care a organizat concursul.
CAPITOLUL III
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante
de personal contractual din cadrul Ministerului Public
Art. 11. - Poate fi angajată
cu contract individual de muncă, în cadrul Parchetului de pe lângă
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetelor de pe
lângă curţile de apel şi parchetelor de pe lângă tribunale,
persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) este
cetăţean român cu domiciliul în România sau al unui stat al Uniunii
Europene, în condiţiile legii;
b) are studii în
conformitate cu cerinţele postului;
c) nu are antecedente
penale şi se bucură de o bună reputaţie;
d) este aptă, din
punct de vedere medical, pentru exercitarea funcţiei;
e) a promovat concursul
sau, după caz, proba practică, organizate potrivit prezentului
regulament.
(1) Candidaţii vor prezenta, pentru
înscrierea la concurs sau la proba practică, următoarele acte:
a) copie de pe actul de
identitate;
b) copie de pe actul
doveditor al studiilor urmate;
c) certificat de cazier
judiciar;
d) curriculum vitae;
e) copie de pe carnetul
de muncă sau extras de pe registrul general al salariaţilor,
dacă este cazul;
f) adeverinţă
medicală care să ateste starea de sănătate
corespunzătoare.
(2) Copiile de pe actele
prevăzute la alin. (1) se prezintă însoţite de documentele
originale.
(3) Candidaţii vor
depune şi o recomandare privind profilul profesional şi moral de la
ultimul loc de muncă sau de la unitatea de învăţământ,
după caz. Prevederile art. 8 alin. (2) se aplică în mod
corespunzător.
(1) Personalul care desfăşoară
activităţi administrative, de gospodărire şi de
întreţinere-reparaţii este angajat pe bază de concurs, organizat
de parchetul în al cărui stat de funcţii se află postul vacant.
(2) Concursul
constă dintr-o probă scrisă de verificare a
cunoştinţelor teoretice şi o probă orală şi se
desfăşoară în conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr.
281/1993 cu privire la salarizarea personalului din
unităţile bugetare, cu modificările şi completările
ulterioare - anexa nr. 12.
(1) Data şi locul susţinerii
concursului, tematica, numărul posturilor vacante şi termenul pentru
depunerea actelor de înscriere la concurs se aduc la cunoştinţa celor
interesaţi, prin afişare la sediul parchetului care organizează
concursul şi prin publicare pe pagina de internet a parchetului, cu cel
puţin 30 de zile înainte de data fixată.
(2) Cererile pentru
înscrierea la concurs se adresează procurorului general al Parchetului de
pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după
caz, procurorului general al parchetului de pe lângă curtea de apel
şi se depun la sediul parchetului care organizează concursul cu cel
puţin 10 zile înainte de data concursului.
Art. 15. - În funcţie de
specificul posturilor scoase la concurs şi de numărul
candidaţilor, conducătorul parchetului care organizează
concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor, compuse din 4-5 membri, precum şi
secretarul comisiei de concurs, conform Hotărârii Guvernului nr. 281/1993,
cu modificările şi completările ulterioare - anexa nr. 12.
(1) Proba scrisă se
desfăşoară conform prevederilor art. 51-53 din Hotărârea
Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările
ulterioare, care se aplică în mod corespunzător.
(2) Timpul alocat pentru
elaborarea lucrării scrise este de două ore din momentul
comunicării subiectelor.
(1) Corectarea lucrărilor scrise de
verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem
stabilit de membrii comisiei de concurs.
(2) Lucrarea scrisă
va fi notată cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al
comisiei de concurs.
(3) Nota finală a
lucrării scrise este media aritmetică a notelor acordate de
către fiecare membru al comisiei de concurs.
Art. 18. - Pentru a fi
declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a
cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să
obţină cel puţin nota 7.
(1) Candidaţii respinşi pot face
contestaţie, care se depune în termen de 24 de ore de la afişarea
rezultatelor la secretariatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor şi se soluţionează de această comisie
în termen de 24 de ore.
(2) Rezultatele
soluţionării contestaţiilor sunt definitive şi se
afişează în termen de 24 de ore de la soluţionare la sediul
parchetului care organizează concursul.
(1) La proba orală participă
candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă de verificare a
cunoştinţelor teoretice, care va fi notată cu note de la 1 la
10.
(2) Pentru a fi
declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină la
fiecare probă cel puţin nota 7.
(3) Nu se admit
contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba orală.
Art. 21. - Media generală
(nota) de promovare a concursului este cel puţin 7 şi este media
aritmetică a notelor acordate pentru fiecare probă.
(1) Repartizarea candidaţilor admişi
la concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale (notelor)
de promovare obţinute, în funcţie de posturile vacante existente.
(2) La medii (note)
egale, comisia de concurs va stabili candidatul declarat admis în raport cu
nivelul studiilor de bază sau suplimentare absolvite şi, în
subsidiar, în raport cu vechimea în muncă.
(1) Personalul de deservire şi de
întreţinere a curăţeniei este angajat pe baza unei probe
practice organizate de parchetul în al cărui stat de funcţii se
află postul vacant. Prevederile art. 14 şi 15, în ceea ce
priveşte comisia de concurs, se aplică în mod corespunzător.
(2) În urma
susţinerii probei practice, candidatul va fi declarat admis sau respins.
(3) Criteriile de
evaluare a candidaţilor la proba practică se stabilesc în
funcţie de natura posturilor vacante scoase la concurs.
(4) Nu se admit
contestaţii cu privire la rezultatele obţinute la proba
practică.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 24. - Lucrările scrise
şi procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la
dosarele personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 25. - Dosarele,
lucrările scrise şi procesele-verbale referitoare la ceilalţi
candidaţi, precum şi alte lucrări privind concursul se
arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor
arhivistice.